FANDOM

Vergil

Devil-May-Cry-4-Special-Edition-Vergil.jpg

Informacje
Japońskie imię バージル
Inne imiona Mroczny zabójca
Syn Spardy
Nelo Angelo
Gilver
Mroczny anioł
Rasy Półdemon
Wystąpienia Devil May Cry
Devil May Cry 3
Devil May Cry 4 Special Edition
Rola Antagonista
Protagonista
Japońscy aktorzy Hiroaki Hirata
Angielscy aktorzy Daniel Southworth, David Keeley, Jonathan Mallen
Głupota, Dante. Głupota. Potęga kontroluje wszystko - a bez siły, nie możesz wszystkiego ochronić; zostajesz sam.

—Vergil do Dante, Devil May Cry 3

Vergil jest bratem bliźniakiem Dantego, synem Spardy i Evy. Pojawia się w roli głównego antagonisty w Devil May Cry 3 : Dante's Awakening. Jego osobowość jest całkowitym przeciwieństwem osobowości Dantego. Gdy jego brat jest wybuchowy, nieobliczalny i sarkastyczny, Vergil jest zimny, spokojny i sardoniczny. Pała wielką żądzą mocy i jest gotowy poświęcić wszystko aby zdobyć moc swojego ojca, Spardy.

WyglądEdytuj

Vergil wygląda identycznie jak Dante z wyjątkiem fryzury. Jego cechami charakterystycznymi są długi niebieski płaszcz oraz, w przeciwieństwie do Dantego, włosy zaczesane do tyłu jak u jego ojca, Spardy.

Po porażce doznanej w walce z Mundusem zostaje skorumpowany. Na jego twarzy pojawiają się żyły, oczy zmieniają kolor na czerwony. Jego skóra staję się blada i otrzymuje fioletowy strój identyczny do tego jaki nosił jego ojciec, gdy służył Mundusowi. Jego Devil Trigger zostaje zamieniony na Mrocznego Rycerza - Nelo Angelo. W tej formie Vergil nosi zielonkawą zbroję z fioletową peleryną, jego Yamato po transformacji zamienia się w Zweihandera.

Ciekawym faktem jest to, że niebieski kolor płaszcza Vergila oraz czerwony kolor płaszcza Dantego tworzy kolor fioletowy, czyli kolor płaszcza ich ojca, Spardy.

OsobowośćEdytuj

Osobowość Vergila jest prawie całkowitym przeciwieństwem osobowości Dantego, mimo że są bliźniakami. Vergil jest spokojny, cichy, chłodny i poukładany. Woli miecze od pistoletów, gdyż twierdzi, że broń palna nie przystoi "prawdziwemu wojownikowi". Jego spokojna i cicha postawa nie jest spowodowana brakiem pewności siebie, Vergil po prostu nigdy nie okazuje strachu ani tym podobnych emocji.

HistoriaEdytuj

Wczesne życieEdytuj

Devil May Cry 3 mangaEdytuj

Vergil przeszukuje półki biblioteczne, zaś Arkham stara się go zainteresować opowieścią o Spardzie. Vergil zabija bibliotekarkę - demona, i ulega prośbom Arkhama, by mu opowiedzieć prawdziwą historię Spardy. Vergil wędruje po mieście. Zabija grupę meneli, którzy za bardzo się nim zainteresowali. Spotyka Enza, który pomylił go z Dantem. Vergil domyśla się, iż Dante jest w mieście, i wyrusza na jego poszukiwania. Rabbi - maskotka Alicji - prowadzi Dantego do kryjówki dziewczynki. Alicja nie chce odejść bez swojego pluszaka. Rabbi ogłasza czas na herbatę - tu pojawia się demon, przypominający Zwariowanego Kapelusznika. Dante, po rozmowie z Rabbim, odchodzi. Po drodze mija się z Vergilem, lecz bracia nie poznali się. Dante znajduje tajemniczy klucz i walczy z kotopodobnym demonem. Pojawia się Rabbi, który tłumaczy Dantemu, iz cała akcja ratunkowa była tylko przykrywką do zwabienia go tutaj. Dante odchodzi bez zapłaty, zaś Vergil zabija Rabbiego.

Vergil i Arkham przybywają do Temen-ni-gru. Arkham opowiada o budowie wieży i o demonach, które Sparda zamknął w świecie demonów. Jedyną rzeczą, która pozwoliła Spardzie nimi władać, była znajomość ich imion. Zanim Arkham zdążył skończyć opowieść, demon przejmuje kontrolę nad umysłem Vergila. Vergil pojawia się na cmentarzu jako dziecko, otoczony demonicznymi szkieletami. Dopiero gdy został poważnie ranny i utracił swoją katanę Yamato, demony przedstawiają się. Każdy nosi imię jednego z siedmiu grzechów głównych. Vergil szybko pojął ich przesłanie, odzyskał kontrolę nad swoim ciałem i niszczy posąg, zawierający umysł demona. Akcja przenosi się do biura Dantego, gdzie atakuje tłum demonów. Dante rozprawia się z nimi i idzie do knajpy, gdzie barman opowiada mu o morderstwach popełnionych przez Vergila. Wychodzi, po chwili bar odwiedza Mary z chorą koleżnaką. W tym czasie sfrustrowany Vergil próbuje odszyfrować treść książki o legendzie Spardy. Arkham wzywa go do piwnic dworu, i twierdzi, iż zna lokację jednej z czterech pieczęci, niezbędnych do otworzenia przejścia do świata demonów. Mary spotyka Alicję, która prowadzi ją do Devil May Cry. Chwilę później Dante wraca, a Alicja kradnie połówkę jego amuletu, prezentu od matki. Dante goni ją i trafia do kościoła. Napotyka tam demona, tego samego, z którym walczył we dworze. Nagle podłoga kościoła się zawala i Dante spada do piwnic. Znajdował się tam ten sam demon, który wcześniej opętał Vergila. Demon próbuje przekonać Dantego, by otworzył pieczęć, którą Sparda zamknął w nim i jego braci. W Dantem budzi się jego druga, demoniczna natura, i udaje mu się umknąć. Vergil opuszcza dwór i udaje się do biura Dantego, gdzie natychmiast otwiera trzecią pieczęć. Opowiada też o swoim planie podniesienia Temen-ni-gru i otworzeniu przejścia do świata demonów. Drażni Dantego, pokazując mu skradzioną przez Alicję połówkę amuletu. Dante zamierza zaatakować, jednak Vergil oddaje mu amulet, twierdząc, że i tak zabierze go kiedy tylko zechce. Na końcu Arkham szykuje się do rytuału mającego wznieść Temen-ni-gru.

UmiejętnościEdytuj

Vergil używa Yamato, katany odziedziczonej po swoim ojcu oraz przyzywanych mieczy, gdyż uważa że prawdziwy wojownik nie powinien używać broni palnej. Posługuje się stylem Dark Slayer który jest niemal identyczny do Trickstera, którego używa Dante.

Jako postać, którą można pokierować w Devil May Cry 3 Dante's Awakening (Special Edition), posiada Devil Trigger od początku. Jego jedynym stylem jest Dark Slayer (którego notabene Dante używa w czwartej części po zdobyciu Yamato). Jego brońmi są: wspomniana katana, miecz Force Edge oraz rękawice i nagolenniki Beowulf. W kostiumie Corrupted Vergil i Super Corrupted Vergil jego Devil Trigger zastępuje Nelo Angelo (czyli DT Vergila z pierwszej części DMC).

Aktorzy głosowiEdytuj

Nazwa Aktor
Devil May Cry 3 Dante's Awakening Daniel Southworth
Ultimate Marvel Vs Capcom 3 Daniel Southworth
Devil May Cry 4 Special Edition Daniel Southworth

CiekawostkiEdytuj

  • Aktorem który użyczył Vergilowi ruchów jak i głosu był Daniel Southworth znany z Power Ranger Time Force.
  • Vergil jest pierwszym bossem w serii DMC, którym można pokierować.
  • Vergil jest najczęściej pojawiającym się bossem w serii DMC, pojawia się aż sześć razy.
  • Bronią palną którą Vergil kiedykolwiek się posłużył był Ebony, użyty podczas walki z Arkhamem.
  • Oficjalnie nie zostało potwierdzone czy Nelo Angelo (Vergil) po porażce, której doznał walcząc z Dante, został unicestwiony czy też nadal żyje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki