FANDOM

Leviathan

Leviathan the Evil God-Beast

Leviathan the Evil God-Beast jest jednym z bosów występujących w grze Devil May Cry 3. Jest on zarazem jedną z lokacji w tej grze.

WyglądEdytuj

Leviathan z wygłądu przypomina ogromnego wieloryba. Jego cechą szczególną jest fakt, że demon ten potrafi latać.

OsobowośćEdytuj

HistoriaEdytuj

Po raz pierwszy Leviathan'a widzimy po jednej z pierwszych misji. Krąży on wokół Temen-ni-gru.

Po przegranej przez Dantego pierwszej walce z Vergilem i pojawieniu się u niego nowych mocy łowca demonów zeskakuje ze szczytu Temen-ni-gru. Spadając niszczy demony, po czym zostaje połknięty przez Leviathan'a.

Następna misja odbywa się wewnątrz demona. Dante przedziera się przez wnętrzności potwora. Na końcu stacza on pojedynek w mózgu Leviathana z jego organami wewnętrznymi. Dante wygrywa, a demon upada na ziemię. Bohater wyskakuje przez oko demona cały we krwi.

Tło postaciEdytuj

482px-Destruction of Leviathan

Zniszczenie Lewiatana, grafika Gustave Doré'a z 1865

Lewiatan (hebr. לִוְיָתָן, Livyatan, jid. Lewjosn) – legendarny potwór morski, wspominany w kilku miejscach w Starym Testamencie.

Słowo "lewiatan" używane jest także na określenie dużego zwierzęcia morskiego. W literaturze nowożytnej (np. w "Moby Dicku" Hermana Melville'a), odnosi się często do wielorybów. We współczesnym języku hebrajskim oznacza po prostu wieloryba.

Księga Lewiatana (Woda) jest jedną z części Biblii Szatana.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki