FANDOM

Lady

360px-15233

Informacje
Japońskie imię レディ
Inne imiona Mary
Rasy Człowiek
Wystąpienia Devil May Cry 3
Devil May Cry 4
Devil May Cry (Anime)
Rola Sojusznik
Japońscy aktorzy Fumiko Orikasa
Angielscy aktorzy Kari Wahlgren, Stephanie Cheeva, Laura Napoli, Melissa Davis
Co teraz? Tak naprawdę nic. Załatwiliśmy wszystkie diabły i tyle. Mam jeszcze robotę do wykonania, którą jest wyeliminowanie wszystkich demonów.

—Lady, Devil May Cry 3

Lady (レディ, Redi) to jedna z bohaterek występujących w serii Devil May Cry. Jest ona łowczynią demonów i jedną z towarzyszek Dantego. Jej prawdziwe imię to Mary (メアリ, Meari). Imię to zostało nadane przez jej ojca o imieniu Arkham, ale postanowiła się go wyrzec, gdy jej ojciec zabił jej matkę. Dante nazwał ją "lady" (panienka), kiedy ona odmówiła mu wyjawnienia swojego prawdziwego imienia.

WyglądEdytuj

Charakterystyczną cechą tej postaci są oczy. Jedno z nich koloru niebieskiego, a drugie czerwonego. Włosy ma koloru czarnego, przystrzyżone w krótką i postrzępioną fryzurę.

Główną zmianą w jej wyglądzie pomiędzy cześciami DMC3, a DMC4 jest strój. Pomiędzy 3, a 4 częścią cyklu Lady zmienia białą koszulę i spódniczkę do której przymocowane ma magazynki i granaty na rzecz stroju bardziej eleganckiego. Nosi ona białą marynarkę w cienkie, czarne pionowe paski oraz krótkie szorty o tej samej fakturze Większej zmianie nie ulegają natomiast jej buty. Na lewym udzie zawsze przywiązane ma dwa skórzane paski.

Ze względu na powiązanie fabularne w mandze Lady wygląda tak jak w 3 części cyklu. Jej wygląd w anime również przypomina ten z 3 części cyklu. Lady wydaje się być młodsza od Dante.

OsobowośćEdytuj

Lady jest wybuchowa, szorstka i twarda. Mówią na nią "psychotyczna kobieta polująca na demony". Aczkolwiek gdy zabiła swojego ojca, rozpłakała się, co pokazało jej bardziej sentymentalną stronę. Wydaje się też być trochę zakochana z Dante. Zrobiła się odrobinę zazdrosna, gdy dowiedziała się, że Dante i Trish są przyjaciółmi.

Na samym początku nienawidziła wszystkie demony, nawet półdemony i chciała wymordować każdego z nich. Jej największą bronią wtedy było przekonanie, że to co robi jest dobre. To wpłynęło na jej sposób myślenia na temat demonów, który opierał się na tym, że są one bezwzględnymi potworami nie rozumiejącymi takich rzeczy jak miłość czy rodzina. To mógł być powód, dla którego początkowo nie wierzyła w legendę o Spardzie. Nie mogła zaakceptować faktu, że demon może być odpowiedzialny za dalsze istnienie świata i ludzkości.

Jednakże wraz z upływem czasu i poprzez różne doświadczenia z Dante, dowiedziała się, że Sparda istnieje oraz że ludzie i demony są sobie równe pod względem możliwości wyboru dobra lub zła.

HistoriaEdytuj

Devil May Cry 3 mangaEdytuj

Akcja mangi rozgrywa się przed wydarzeniami z 3 części cyklu i jest swoistym wstępem do tej gry.

Devil May Cry 3Edytuj

Córka Arkhama, głównego antagonisty DMC3. Jej prawdziwe imię brzmi Mary, twierdzi jednak że tylko matka mogła ją tak nazywać. Od czasu, gdy Arkham zabił swoją żonę, a jej matkę, by posiąść moce demonów całe swoje życie podporządkowała zemście.

Z początku nieufna wobec głównego bohatera, jednak potem przekonała się do niego i zrozumiała, że nie należy "oceniać książki po okładce". Na czas DMC3 użycza bohaterowi (niestety dopiero przy samej końcówce) swoją najpotężniejszą broń - wyrzutnię rakiet Kalina Ann.

Później jednak sama ruszyła dalej. Na drodze spotkała ojca - był już wyczerpany, poraniony. Chciał posiąść wielką moc, ale został odrzucony przez demony. Lady zastrzeliła go, po czym gorzko zapłakała.

Devil May Cry animeEdytuj

W Anime Lady poznajemy w odcinku 2. Stoi ona w płaszczu przed budynkiem oczekując na koniec deszczu. Nagle podchodzi do niej mężczyzna, który proponuje jej obiad w jakiejś miłej knajpie. Lady zgadza się skinając głową. Akcja przenosi się do starego hangaru. Mężczyzna pyta się Lady co to za miejsce. Dziewczyna stwierdza, że powinien on je dobrze znać, po czym otwiera drzwi zza których wysypuje się sterta czaszek. Lady spogląda w stronę przestraszonego mężczyzny po czym stwierdza, że jest on sprawcą ostatnich zabójstw w tej okolicy. Podejrzany zmienia się w demona. Lady rozpoczyna z nim pojedynek który wygrywa. Gdy spogląda na szczątki demona zza drzwi hangaru wyłaniaja się dwaj mężczyżni z Instytutu od Spraw Autostrad, mają oni dla niej zlecenie.

W następnej scenie Lady przychodzi do Dantego z prośbą o pomoc w wykonaniu zleconego jej zadania. Dante "nie" chce się zgodzić dlatego zakłada się z nią o to. Lady trafia 8. kulą w bilardzie przez co wygrywa zakład.

Lady i Dante udają sie do przydrożnej knajpy przed którą znajduje sie gang motocyklowy.

Devil May Cry 4Edytuj

Lady w tej części jest postacią epizodyczną i występuje jedynie w niektórych przerywnikach filmowych z powodu prowadzenia innego zlecenia.

UmiejętnościEdytuj

BronieEdytuj

Kalina Ann
Lady walczy za pomocą bazooki noszącej nazwę Kalina Ann ku pamięci jej zmarłej matki, oraz wszelkiego arsenału broni palnej.

Jej bazooka ma też bagnet, dodatkowe działko u góry, wystrzeliwujące kilka samonaprowadzających się pocisków, i linę z hakiem, dzięki której łatwiej może się wspiniać i przemieszczać.

GaleriaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Lady jest córką kapłanki, której krwi Sparda użył do zamknięcia bram między światem ludzi i demonów.
  • Występuje też jako boss w misji 16 w Devil May Cry 3 Dante's Awakening.
  • Akcja anime Devil May Cry rozgrywa się po wydarzeniach z 3 i przed wydarzeniami z 4 części cyklu. Strój Lady na początku serii anime przypomina ten z 3 części. Po tym jak został on zniszczony przez Trish Lady kupuje nowe ubrania ktore krojem przypominają strój z 4 części cyklu.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki