FANDOM

Devil May Cry - seria gier z gatunku slasherów, wydanych przez Capcom w latach 2001-2008. Devil May Cry został najpierw pomyślany jako czwarta część sagi Resident Evil, jednak wizja i upór twórcy gry, Shinjiego Mikami, doprowadziły do powstania nowej marki i gatunku gier.

Głównym bohaterem serii jest Dante, syn demona Spardy i ludzkiej kobiety Evy. Pracuje on jako najemnik specjalizujący się w sprawach paranorlnych i jednocześnie poluje na demony, które zabiły jego matkę i doprowadził do upadku brata, Vergil'a.

Dotychczas ukazały się cztery części serii:

tlok

Devil May Cry (2001, PS2)

Devil May Cry 2 (2003, PS2)

Devil May Cry 3 Dante's Awakening (2005, PC, PS2)

DmC.jpg
Devil May Cry 4 (2008, PC, X360, PS3)

Devil May Cry 4: Refrain (2011, iPhone)

W przyszłości ma się także ukazać DmC: Devil May Cry, lecz zmieniony wizerunek Dantego nie przypadł fanom serii do gustu (patrz: obrazek).

Cechy charakterystyczne seriiEdytuj

Najbardziej wyraźną cechą Devil May Cry jest obecność systemu oceniania poczynań gracza. Ocena obejmuje czas ukończenia misji, styl z jakim bohater poradził sobie z wrogami, ilość zebranej waluty (Red Orbs - pl. Czerwone Sfery), otrzymane obrażenia oraz użyte obiekty.

Inną cechą charakterystyczną dla serii (równocześnie powiązaną z w/w systemem) jest obecność tzw. rang stylowych. Rangi te pojawiają się głównie podczas walki; ich wysokość zależy od różnorodności wykonywanych ataków, unikania obrażeń i czasu (wysokość rangi maleje z czasem, o ile gracz nie wykona skutecznej akcji, która rangę podniesie). Kolejne rangi to : D, C, B, A, S, SS, SSS. Ich pełne nazwy różnią się od siebie w zależności od części gry (np. w DMC 3 D to Dope, podczas gdy w DMC 4 D to Deadly!). W polskich wydaniach nazwy rang zostały przetłumaczone mniej lub bardziej dokładnie (np. Deadly! jako Zabójczo!).

Ciekawostka Edytuj

  • To właśnie seria Devil May Cry zapoczątkowała podgatunek gier akcji, nazywanych slasherami. Kolejne gry tego typu (np. seria God of War czy Bayonetta) w mniejszym lub większym stopniu bazowały na elementach charakterystycznych dla gier sygnowanych logo DMC.
  • Istnieją pogłoski, że w grze Devil May Cry 4 można osiągnąć rangi większej niż SSS. Rzekomo jest to G, od Gratetful.
    • Nie istnieją jednak żadne dowody potwierdzające istnienie tejże rangi. W plikach gry nie odnaleziono także tekstur dodatkowych rang stylowych.
  • Postacie z serii Devil May Cry pojawiają się również w grach: Ultimate Marvel Vs Capcom 3, a są to: Dante, Vergil oraz Trish. W podstawowej wersji gry brakuję Vergil'a.
  • Imię lub wizerunek Dantego pojawiają się też w dwóch innych tytułach - SNK vs. Capcom: Card Fighter DS i Capcom Fighting Evolution.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki