FANDOM

Devil May Cry (PS2):
DMC1o

Okładka (Devil May Cry)

Data Premiery Rejon
16 października 2001 Świat
07 grudnia 2001 Europa
16 października 2001 USA
Firma Rola
Capcom Producent
Capcom Wydawca

Opis gry:Edytuj

Pełna dynamiki, efekciarska gra akcji, opowiada o misji mrocznego wojownika imieniem Dante (w połowie człowieka, a w połowie demona). Będzie on musiał zmierzyć się z wszechmocnym władcą podziemnego świata, którego dwa tysiące lat wcześniej pokonał już ojciec naszego bohatera: legendarny czarny rycerz, Sparda . Zło jest jednak teraz silniejsze i nie ma zamiaru pozwolić, by przeznaczenie znów się dokonało...

Za sprawą tajemniczej piękności Trish Dante wyrusza więc swemu
DMC1

Grafika Devil May Cry

fatum na spotkanie do piekielnego zamczyska na odludnej wyspie Mallet, gdzie znajdują się wrota do przeklętego wymiaru. I diabeł naprawdę zapłacze, gdy jego niezliczone pomioty poczują gniew karmazynowego mściciela o płowych włosach, uzbrojonego w ogromny miecz i dwa siejące postrach pistolety (nazwane malowniczo z racji inkrustacji: Heban i Kość Słoniowa). A dzięki zbieranym w trakcie walki, tajemniczym czerwonym Orbsom gracz (po przejściu danego poziomu) może zakupić dodatkowe, jeszcze bardziej zabójcze, właściwości każdej z tych broni, jak również wzbogacić swój arsenał o zupełnie nowe narzędzia zagłady. W Czasie rozgrywki stoczymy epickie walki z bossami. Jednym z nich będzie Nelo Angelo, co później okaże się bratem Dante - Vergil'em, który jest pod mocą Mundusa.

Przebijając się przez 23 etapy gry i konsekwentnie rozwijając postać, grający wypracować może zawodnika, jakiego nie powstydziliby się twórcy najznakomitszych bijatyk, choćby spod znaku „Tekkena” czy „Virtua Fightera”. Dante w szczytowej formie potrafi bowiem dokonywać cudów zręczności i zwinności. W rękach sprawnego gracza może on wykonywać niezliczone ilości efektownych ruchów, skoków czy uników, odbijając się od ścian i sufitów. Nie odpoczywając nawet przez chwilę, śmiga salta i przewroty, które w połączeniu z błyskiem tnącego ostrza i ogniem z luf duetu Ebony & Ivory, nadają wszelkim potyczkom charakteru wręcz baletowego.

Jeśli natomiast i tego byłoby za mało na okrucieństwo bestii z piekła rodem, łowca demonów dzięki swemu nieczystemu pochodzeniu dysponuje jeszcze jedną niezwykłą umiejętnością. Chodzi o tzw. Devil Trigger czyli przemianę bohatera w jego demoniczną formę. Otoczony wówczas fioletową poświatą Dante na krótką chwilę zmienia się w nieludzką istotę i z dwukrotnie większą prędkością siać będzie spustoszenie przy pomocy nowych, jeszcze potężniejszych technik szatańskiej magii.

Przeciętny czas rozgrywki nie jest długi i nie przekracza 10 godzin na wyższych poziomach trudności. Za to chwile te wypełnione zostały czystą akcją w ilościach niespotykanych nawet w innych grach tego gatunku. Wraz z solidną dawką adrenaliny, którą zapewniają wszechobecne klimaty gotyckie. Całość zaś uzupełnia garść zagadek logicznych, pozwalających odpocząć zmęczonym ciągłą walką palcom.

Ciekawostką jest przy tym fakt, że ta oryginalna formuła narodziła się przy pracy nad kolejnym odcinkiem słynnego cyklu „Resident Evil”. Wybitny producent i ekspert od współczesnych gier TPP, Shinji Mikami, szybko zorientował się wówczas, iż ma do czynienia z nową koncepcją, znacząco odbiegającą od pierwowzoru. Był to pomysł na grę w konwencji horroru, nastawioną jednak przede wszystkim na ostrą, bezpardonową walkę w efektownej, filmowej stylistyce. Tak narodził się „Devil May Cry” (kolejny wielki tytuł rodem z Japonii i synonim gry akcji początku XXI wieku). Zaś na bazie sukcesu w krótkim czasie powstała cała saga o dziejach Dantego, przynosząc Capcomowi i SONY (dzięki inteligentnemu wykupieniu serii na wyłączność) góry złota.

Spis misji:Edytuj

Nazwa
Misja 01: Curse of the Bloody Puppets
Misja 02: Judge of Death
Misja 03: Destroyer of Ardor
Misja 04: Black Knight
Misja 05: Guiding of the Soul
Misja 06: Evil of the Waterways
Misja 07: Holding the Key of Ardor
Misja 08: The Legendary Knight Returns
Misja 09: New Strength
Misja 10: Canyon of Mist
Misja 11: Fate
Misja 12: Ghost Ship
Misja 13: Abyss
Misja 14: Deep Darkness & Towering Mountains
Misja 15: Wheel of Destiny
Misja 16: Nightmare of Darkness
Misja 17: Parted Memento
Misja 18: Spirit Stone "Elixir"
Misja 19: Enter the Corrupted World
Misja 20: Showdown with Nightmare
Misja 21: Living Cave
Misja 22: Legendary Battle
Misja 23: Mother's Guide

CiekawostkiEdytuj

  • Seria Devil May Cry miała być początkowo kontynuacją gry Resident Evil. Koncepcja ta została jednak zmieniona i powstała osobna gra, która szybka zrobiła furorę.
  • Wczesna praca badawczo-rozwojowa twórców gry łączyły się z wyjazdem do Hiszpanii w celu sprawdzenia różnych zamków jako podstawy środowiska gry.

Oceny gry w danych serwisach:Edytuj

Devil May Cry 1 trailer04:16

Devil May Cry 1 trailer

Oficjalny Trailer

Serwis Ocena
Gry-Online.pl 8.1/10
GameSpot 9.1/10
IGN 9.6/10

Więcej z Fandomu

Losowa wiki