FANDOM

327714875.jpg

Okładka DMC: Devil May Cry

Ninja Theory producent

Capcom wydawca

Cenega Poland wydawca PL

Data Wydania: 2013

Gatunek: gry akcji, TPP, slesher

Nowy wydawca i kontrowersjeEdytuj

Oryginalny Devil May Cry to dzieło firmy Capcom. Po 10 latach japoński potentat postanowił odświeżyć serię, powierzając prace nad jej nową odsłoną brytyjskiemu studiu Ninja Theory, które w dorobku ma takie tytuły jak Heavenly Sword i Enslaved: Odyssey to the West.

Gra nie jest kontynuacją cieszącego się sporą popularnością cyklu, ale jego pełnym restartem. Warto zaznaczyć, że nad dewelopingiem czuwały japońskie i amerykańskie oddziały Capcomu, co miało na celu zapewnienie spójności z serią.

Mimo nadzoru Capcomu restart serii nie mógł obyć się bez głośnej fali krytyki fanów. Początkowo nie odpowiadał im nowy wizerynek Dantego, który to teraz nosił krótszą i czarną fryzurę.

Zmiany w rozgrywce i mechanice gryEdytuj

180px-Dante Redesign.jpg

Nowy kontrowersyjny wizerunek Dantego.

DMC: Devil May Cry nie odbiega konwencją od pierwowzoru z 2001 roku. Gra jest pełnym akcji, spektakularnym hack'n'slashem z widokiem z perspektywy trzeciej osoby. Różnice dotyczą przede wszystkim mechaniki rozgrywki. Główny bohater dysponuje całą gamą nowych ataków i sztuczek, a także ma dostęp do większego arsenału broni (nie tylko pistoletów i mieczy). Dodatkowo deweloperzy z Ninja Theory wprowadzili dwa nowe tryby walki – Angel (Anioł) i Devil (Diabeł), pozwalające Dantemu skorzystać z wyjątkowo potężnych umiejętności.

Gracz może teraz walczyć za pomoćą dwóch nowych trybów:

  • Angel (Anioł) tryb prowadzony za pomocą walki anielską kosą (Osirisem) oraz chakramami (Aquilą). Umożliwia walkę w powietrzu.
  • Devil (Diabeł) tryb prowadzony za pomocą walki piekielnym toporem (Arbitrem) oraz rękawicami (Eryx). Umożliwia walkę w w zwarciu na ziemi.

FabułaEdytuj

Akcja DMC: Devil May Cry rozgrywa się równolegle w dwóch światach – rzeczywistym i Limbo(będącym wypaczoną wersją świata rzeczywistego w którym przebywają także demony), skąd przez międzywymiarowe bramy przedostają się hordy demonów. Niebezpieczeństwu stawić czoła może tylko bezkompromisowy i żądny zemsty wojownik. Gracz wciela się w rolę młodzieńca imieniem Dante będącego synem związku anioła z demonem. Gracze kierują poczynaniami Dante. Młodzieniec o trudnym i wybuchowym charakterze żyje nieco na uboczu społeczeństwa. Jego nietuzinkowe umiejętności w posługiwaniu się wszelkiego rodzaju bronią okazują się jednak bezcenne w obliczu zagrożenia z innego wymiaru.

Dane techniczneEdytuj

Gra będzie wydana na konsole Xbox360 i PS3 oraz w pełni będzie wykorzystywać obie platformy. W związku z przesunięciem daty premiery na rok 2013 gra zostanie wydana również na PC.

Oprawa audio-wizualna DMC: Devil May Cry stoi na wysokim poziomie. Gra w pełni korzysta z możliwości, jakie oferuje popularny silnik Unreal Engine 3.0.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki