FANDOM

Obrazek19

Cerberus - Art z gry

Boss występujący w grze Devil May Cry 3 Dante's Awakening.

WyglądEdytuj

Cerberus to sporych rozmiarów trzygłowy demoniczny pies. Każda z jego głów różni się kolorem oczu (czerwony, niebieski i zielony).

OsobowośćEdytuj

HistoriaEdytuj

Nie wiemy zbyt wiele jeśli chodzi o historie Cerberusa. Jedyne znane fakty to to iż jest on dzieckiem Echidny bosa z gry Devil May Cry 4.

Gdy widzimy go po raz pierwszy w grze strzeże on wejścia do wieży stworzonej przez Arkham'a. Nie chce on przepuścić Dantego więc po krótkiej wymianie słownej i kilku docinkach łowcy demonów rozpoczyna się pojedynek. Starcie kończy się przegraną Cerberusa. Jego martwe ciało zamarza i pęka. Z wewnątrz wydostaje się broń zwana tak jak boss z którego wypadła (patrz bronie Cerberus).

W grze Devil May Cry HD Collection za pokonanie tego bosa otrzymujemy odznaczenie "Man's Best Friend".

Tło postaciEdytuj

Nazwa tego demona wywodzi się z greckich mitów w których to Cerber był trzygłowym psem władcy świata umarłych Hadesa i strzegł wejścia do krainy zmarłych. Jego obowiązkiem było również nie pozwolenie, aby dusze zmarłych wydostały się do świata żywych.

AtakiEdytuj

Każda głowa Cerberusa ma swój atak

  • Głowa z niebieskimi oczami atakuje kulą pękniętego lodu lecącą w strone Dantego (kulę można zbić ale trzeba do tego odpowiedni moment). Gdy kula trafi w Dantego to on przez pare sekund nie może się ruszać a wtedy lód pęknie.
  • Głowa z czerwonymi oczami atakuje "oddechem lodu" w strone podłogi.Wtedy Dante będzie musiał przez pare sekund być w powietrzu bo oddech lodu szybko zamrozi podłogę a gdy Dante nadal będzie na podłodze, to będzie zamrożony przez pare sekund. (oczywiście podłoga będzie zamrożona przez pare sekund.
  • Głowa z zielonymi oczami atakuje rykiem,powodując odpadnięcie niektórych sopli na suficie w stronę Dantego.
  • Cerberus atakuje też głową (nie zależnie jaka) i może też szarżować na Dantego zadając mu duże rany.
  • Cerberus atakuje też łapami (nie zależnie która głowa)

CiekawostkiEdytuj

  • Cerberus jest aluzją do mitycznego Cerbera (obaj strzegli bram )
  • Gdy pokonamy Cerberusa to w cut-scence pojawi się ta głowa która padła ostatnia.
  • Każda z głowy Cerberusa różni się nie tylko kolorem oczu ale też wyglądem tych oczu,przykładem jest głowa z zielonymi oczami, jedno oko ma zniszczone.

Cerberus vs Dante

Cerberus

Dante i zamrożony Cerberus

Dante i zamrożony Cerberus

Więcej z Fandomu

Losowa wiki