FANDOM

Świat LudziEdytuj

Świat Ludzi - (org. "Human World") jeden z dwóch znanych światów istniejących w uniwersum DMC. Opisywany jako "domena śmiertelników" lub "Światło". Prawdopodobnie jest to alternatywna wersja Ziemi.

HistoriaEdytuj

Na początku istniała jedynie Ciemność, wszystko było chaosem, a życie nie istniało. Wtedy pojawiło się światło, dzieląc Wszechświat na dwie części - Świat Ludzi i Świat Demonów, egzystujące tuż obok siebie.

Lecz Władca Demonów rzekł: "Skoro te światy były jednym, dlaczego miałyby być rządzone przez osobne siły?". Wtedy też zaczęła się odwieczna wojna między światami.

Akcja gry w większości przypadków dzieje się w zrujnowanym, nawiedzonym przez demony fragmencie świata. Jedynie w anime mamy do czynienia z "codziennością".

Znane miejscaEdytuj

Wyspa FortunaEdytuj

Niewielka wyspa, której mieszkańcy czczą bóstwo zwane Zbawcą (org. "Savior"). Na jej obszarze działa Zakon Miecza, quasi-religijna organizacja chroniąca wyspę przed złem.

W głównej aglomeracji miejskiej na terenie Fortuny - mieście o tej samej nazwie - znajdują się Bramy Piekieł, jeden z gigantycznych portali do Świata Demonów.

Wyspa Dumary (Vie De Marli)Edytuj

Zlokalizowana u wybrzeży Ameryki Północnej wyspa zamieszkiwana przez wygnańców wywodzących się z różnych kultur. Z czasem stworzyli oni jedną społeczność, znaną jako klan Vie De Marli. Podobnie jak Zakon Miecza, zajmują się oni walką z demonami pojawiającymi się na wyspie.

Na wyspie zlokalizowane jest miasto, niekiedy opisywane jako "Uroboros" - od nazwy korporacji, która wybudowała tam swoją siedzibę.

Wyspa MalletEdytuj

Otoczona tajemnicą wyspa, zamieszkiwana przez demony. Według legend stanowiła niegdyś siedzibę Mundusa, Demonicznego Imperatora, zanim został uwięziony w Świecie Demonów.

Jedyne znane miejsce to stare zamczysko, zniszczone przez czas i hordy demonów.

"Devil May Cry City"Edytuj

Nie znamy nazwy miasta, w którym żyje i pracuje Dante. Przypuszczalnie lezy ono w Ameryce Północnej, jednak dalsze szczegóły pozostają nieznane.

Limbo CityEdytuj

Współczesne miasto nawiedzone przez demony, stanowiące przypuszczalne miejsce akcji najnowszej odsłony serii - DmC: Devil May Cry.

Jego ulice są silnie zdeformowane, budynki dziwnie zniekształcone. Dookoła szaleją demoniczne hordy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki